Kolega ma Golfa VI 1,4 TSI 122KM i tam nie ma kompresora!! Kompresor jest w wersjach 160KM
czy warto chipować 1.4tsi 122KM z manualem?
Zwiń
X
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Re: 1.4 TSI
Mylisz się kolego. Na 100% nie ma w tym silniku kompresora.Zamieszczone przez krasnallodzWitam.
Jestem posiadaczem VW Golfa Plusa z silnikiem 1.4 TSI 122 KM i napewno silnik ten posiada KOMPRESOR I TURBO, turbo działa od 3500 do 7200 obr/min, z czego przynajmniej u mnie jest odcięcie gdzies czy 6500 obr/min na biegach 1-3, później pracuje do 6200 obr na 4 biegu, na piątym do 5200, a 6 bieg to już tylko 4200 obr i maksymalnie 185 km/h. Autko naprawde super się zbiera z dołu rusza z 3 biegu bez problemu, jak na taką moc to mały ścigacz, kompresor jest na 100 %.
Proszę innych użytkowników o podanie możliwości tuningu tego silniczka.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
Niedawno udało mi się zdobyć około 200 tego typu dokumentów, wszystko na temat VW. Jest tam sporo opisów przeróżnych silników, ale niestety nie ma 1.8TSI.Zamieszczone przez SilentEmpireYarek, a masz taki fajny dokumencik o 1.8?
Ale z tego co się doczytałem, to 1.8TSI bardzo nieznacznie różni się od 2.0TSI, a ten dokument mam, mogę gdzieś wrzucić.. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Re: 1.4 TSI
to bardzo Cię proszę podnieś maskę, zrób zdjęcie kompresora i wstaw na forum wraz z podaniem kodu silnika :roll:Zamieszczone przez krasnallodzWitam.
Jestem posiadaczem VW Golfa Plusa z silnikiem 1.4 TSI 122 KM i napewno silnik ten posiada KOMPRESOR I TURBO, turbo działa od 3500 do 7200 obr/min, z czego przynajmniej u mnie jest odcięcie gdzies czy 6500 obr/min na biegach 1-3, później pracuje do 6200 obr na 4 biegu, na piątym do 5200, a 6 bieg to już tylko 4200 obr i maksymalnie 185 km/h. Autko naprawde super się zbiera z dołu rusza z 3 biegu bez problemu, jak na taką moc to mały ścigacz, kompresor jest na 100 %.
Proszę innych użytkowników o podanie możliwości tuningu tego silniczka.
Pozdrawiam.Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Właściwie na dobra sprawę nie wiadomo jak sam silnik będzie się spisywał, jest to nowa konstrukcja i nie bardzo wiadomo jak wytrzyma codzienna eksploatacje i czy nie bedzie miala jakis swoich "przypadłości" w gratisie od fabryki, to IMHO dodawanie wirusa (utrata gwarancji) nie za dobrze może się przysłużyć ;-), jeśli komuś mało mocy to po co kupować 1.4?.
Z czystej ciekawości będę obserwował ten watek bo w końcu pierwsze wirusy się pojawia, i ciekawi mnie ile da sie wycisnąć na mocy i zmniejszyć na spalaniu?- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
o to przeoczyłem to, w takim razie (jeśli się to potwierdzi) to jest kolejny argument za tym że nie warto ;-)Zamieszczone przez winni77Ktoś wspominał, że na spalaniu się nie zaoszczędzi bo to nie diesel :?:Zamieszczone przez Jac_ekciekawi mnie ile da sie wycisnąć na mocy i zmniejszyć na spalaniu?- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Nie znam się specjalnie na autach, ale fizyki nie da się oszukać.Zamieszczone przez Jac_ekwinni77 napisał/a:
Jac_ek napisał/a:
ciekawi mnie ile da sie wycisnąć na mocy i zmniejszyć na spalaniu?
Ktoś wspominał, że na spalaniu się nie zaoszczędzi bo to nie diesel :?:
o to przeoczyłem to, w takim razie (jeśli się to potwierdzi) to jest kolejny argument za tym że nie warto ;-)
IMVHO spalanie po założeniu chipa może spaść tylko pod jednym jedynym warunkiem (zarówno w benzynie jak i dieselu) - przy zachowaniu takiego samego stylu jazdy jak przed zamontowaniem chipa. Problem w tym, że mało kto decyduje się na chipa, żeby zachowywać taki sam styl jazdy
. Zupełnie na poważnie może być jeszcze jeden argument związany bezpośrednio z chipowaniem, dobry warsztat może poprawić program napisany przez fabrykę, gdzie z pewnością w procesie produkcyjnym nie ma czasu na dopieszczanie każdej jednostki indywidualnie. Tylko z tego względu zastanawiam się czy kiedyś, pewnie dopiero po gwarancji, nie pojechać na chipa.
Komentarz
-
-
Z tym spalaniem po CHIPIE to jest tak,ze autko ma wieksza moc i moment obrotowy,jak sie ostro nie wciska to wtedy autko mniej pali,z tego powodu,ze jeszcze ma duzy zapas mocy do wykorzystania.Dopiero jak chce sie wykorzystac cala moc to wtedy spalanie bedzie wieksze.Respect All,Fear No One!
Komentarz
-
-
Chipa sie nie montuje :twisted:
To jest przeprogramowanie programu sterujacego praca silnika.
A co do robienia na gwarancji, no coz, oczywiscie ze mozna, tylko ja z pewnych wzgledow polecam robienie programow i tunera mozliwie blisko domu. A w samym ASO jest tez rubryka - NIE ZEZWALAM NA JAZDĘ PRÓBNĄ przy przegladach. A innej szansy na zrobienie logow nie ma.
Ja tam nie odnotowalem nizszego spalania. Druga sprawa nie mam czasu na testy jazdy o kropelce
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Chyba masz błędne mniemanie o powodach chipowania auta. Się jeździ, się płaciZamieszczone przez Jac_eko to przeoczyłem to, w takim razie (jeśli się to potwierdzi) to jest kolejny argument za tym że nie warto ;-)
.
Komentarz
-
Raczej nie, - tylko zastanawiam sie po co kupowac najmniejszy silnik a pozniej go chipowac?, przeciez byl okres ze 1.8 tsi mozna bylo mieć zamista 1.4tsi z doplata 2000zl do 1.4 (jak nie bylo dostepnych 1.4) na start dostej sie wiecej mocy niz da sie osiagnac chipem (lub zblizona moc) ma sie gwarancje i jeszcze widoki na zwiekszenie mocy ;-)... Jak ktos potrzebuje mocy to nie kupuje motorynki, a pozniej sie zastanawia gdzie zalozyc owiewki zeby byla szybsza ;-)Zamieszczone przez _tm_Chyba masz błędne mniemanie o powodach chipowania auta. Się jeździ, się płaci
.
U mnie spalanie to drugorzędna rzecz - firma płaci,
mnie to nic nie kosztuje może być 6 l/100 może być 15 l/100. Natomiast uważam że każdy zakup powinien być maksymalnie dopasowany do przeznaczenia i tyle
- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Szczęściarz z Ciebie, ja jestem chyba jedynym użytkownikiem 1.4TSI na forum, u którego średnie spalanie wynosi 10,5l./100km. Czasami, przegonię autko, ale to na prawdę rzadko. Na co dzień jeżdżę zmieniając biegi przy 2500obr./min, tyle że jeżdżę tylko i wyłącznie po mieście w godzinach korków non-stop z klimą. Dodam, że auto nie wykazuje błędów, nie bierze oleju. Wystarczy, że wyjadę poza miasto i spalanie szybko spada. W trasie potrafię spokojnie zejść do 6,5l/100km. Sorry za OT.Zamieszczone przez Jac_ekU mnie spalanie to drugorzędna rzecz - firma płaci,
mnie to nic nie kosztuje może być 6 l/100 może być 15 l/100.
Komentarz
-
-
Andys, no to sam sobie odpowiedziałeś czemu masz takie duże spalanie. Jak ja jeżdżę w korkach po mieście, to biegi zmieniam przy 1500-2000obr. Nie ma sensu "żyłować" do 2500obr, no chyba, że musisz/lubisz żwawszą jazdę, ale to ja sobie pozostawiam na niezakorkowane ulice. Dodam, że po ostatnim baku wyszło mi prawie 9 litrów, wszystko w mieście, prawie bez klimy i krótkie dystanse (~10km), więc Twoje dziesięć-i-pół jest raczej w normie. Sorry za ot.
[ Dodano: Sob 28 Lis, 09 17:00 ]
Jac_ek, masz sporo racji z zakupem mocniejszej wersji, zwłaszcza, że jak wspomniałeś kosztowało to ekstra 2kzl, a wirus będzie pewnie w najlepszym wypadku podobnie kosztował.
Komentarz
-
-
:shock: wiem, że ten silnik dysponuje maksymalnym momentem już przy 1500obr. ale zmiana biegu przy tej prędkości spowoduje, że po zmianie silnik pracuje przy prędkości pewnie minimalnie wyższej niż 1000obr. dla mnie to przeciążanie układu korbowody - tłoki.Zamieszczone przez winni77Jak ja jeżdżę w korkach po mieście, to biegi zmieniam przy 1500-2000obr. Nie ma sensu "żyłować" do 2500obr,
Komentarz
-
-
Pewnie dlatego ze 1.4 TSI mozesz kupic za 55 kk a 1.8 musisz juz wziac w ambiente za 70...Zamieszczone przez Jac_ekRaczej nie, - tylko zastanawiam sie po co kupowac najmniejszy silnik a pozniej go chipowac?, (...)Zamieszczone przez _tm_Chyba masz błędne mniemanie o powodach chipowania auta. Się jeździ, się płaci
.
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Ale tak myśląc to po co kupować 1.8TSI ? Lepiej 2.0TFSI. A może w ogóle zamiast 200-konnej Octavii kupić coś o mocy 250KM ? I tak można w nieskończoność. Kupuje się to na co człowieka stać, a tuninguje się to co się ma.Zamieszczone przez Jac_ekRaczej nie, - tylko zastanawiam sie po co kupowac najmniejszy silnik a pozniej go chipowac?, przeciez byl okres ze 1.8 tsi mozna bylo mieć zamista 1.4tsi z doplata 2000zl do 1.4 (jak nie bylo dostepnych 1.4) na start dostej sie wiecej mocy niz da sie osiagnac chipem (lub zblizona moc) ma sie gwarancje i jeszcze widoki na zwiekszenie mocy ;-)Zamieszczone przez _tm_Chyba masz błędne mniemanie o powodach chipowania auta. Się jeździ, się płaci
.
Komentarz


Komentarz